شوف الویل / عذاب ببین(ترانه ی فارسی و عربی)

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

عاتب گلبک ، شوف الحبک ، بلقلب الجاک او ضرّیتــــــــه

خاف امن الرب ، یکشف سرک ، امسافر من ضافک طردیته

***

انت او ربّک ، بسّک تهلک ، حبیتک لو آخر مــــــــره

اتعنیتک و الحب بعیونی ، اتحدیت البر شاطی او بحره

***

شوف الویل اکثر یا ظالم ، ما غمضت عینک بلیــــــــل

اتذّکر عبراتی الّی اتودعک ، سالت عل خد شبه السیل

***

الله ایهلکک شوف الحوبه ،  من دمع الیجری او ضمّیته

ما نامت عینی امن افراقک ، اسمک بگلیبی دفنیـــــته

***

ناری مشعوله ابسد گلبی ، کتمیت السر من صدقانــــی

یفرک گلبی خاف ایعوفک ، و ابنسمت ریحک دلانی

***

یهلال الحب یا معبودی ، چا لیش الودک عادیتـــه

سهّرت اعیونی ابکلماتک ، والعاداک ابحب ماشیته

***

الله ایهلکک شوف الحوبه ، من دمع الیجری او ضمّیته

ما نامت عینی او سهّرنی  ، ذکرک بگلیبی دفنیــــــته

***

معنی :

عذابُ ببین

تو دلت وفا نبوده ، تهمت و ضرر رسونـــــــدی

ترست از خدایی باشه ، سفرم بی خود کشوندی

***

بی خدا رو که هلاکی ، اومدم آخرین دیـــــــدار

چشمِ عشقم خسته خسته ، ساحلم دریاتو بردار

***

با عذاب وعده هایت ، چشم من هر گز نخفته

تو وداعِ آخر غم ، سیلی بر قلبم نهفـــــــــــته

***

تو هلاکی عاقبت رو ، اشکِ ریزانِ تو خامـــــــوش

توی بی خوابی سفر کرد ، ذکر و دیدارت تو آغوش

***

آتشی تو پشتِ عشقم ، خوابّ ناباور کشیدم

دلم جوش اومده از تو ، تو نسیم دل بریــدم

***

با توام ای ماه تابان ،دلت با من دشمنی کرد

با صدای دلفریبی ، حاسدان رو مسکنی کرد

***

تو هلاکی عاقبت رو ، اشکِ ریزانِ تو خامــــــوش

توی بی خوابی سفر کرد ، ذکر و دیدارت تو آغوش

***

جاسم ثعلبی (حسّانی ) 20/06/1391

 





:: برچسب‌ها:
شوف الویل / عذاب ببین(ترانه ی فارسی و عربی) ,
:: بازدید از این مطلب : 1663
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : یک شنبه 19 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی